ניוזלטר 31 - איך מקדמים אתר ב-AdWords - חלק ג

ניוזלטר זה הוא המשך של ניוזלטר קודם - "איך מקדמים אתר ב-AdWords - חלק ב".

כלי מילות המפתח

כדי לעזור לנו למצוא ביטויי חיפוש שאנחנו יכולים לפרסם בהם, גוגל פיתחו כלי שנקרא "כלי מילות המפתח". בעזרת כלי זה אתם יכולים למצוא ביטויי חיפוש נוספים שקשורים למוצר או לשירות שלכם.

על מנת לגשת לכלי זה נכנס לכרטיסיה "הזדמנויות" ונלחץ על הקישור "כלי מילות המפתח" שנמצא בצד ימין של הדף מתחת לכותרת "כלים". ניתן להגיע לכלי ישירות מהכתובת הזאת:
https://adwords.google.co.il/select/KeywordToolExternal

נכניס את ביטוי החיפוש שלנו (אחד או יותר) בתוך תיבת הטקסט שנמצאת מתחת לכותרת "מילה או ביטוי" ונלחץ על כפתור "חפש". (במידה ואתם רוצים להכניס יותר מביטוי חיפוש אחד, יש להכניס כל ביטוי בשורה נפרדת).

בסרטון הבא נדגים את השימוש בכלי מילות המפתח:

גם בזמן שאנחנו משתמשים בכלי הזה עלינו להכניס את מילות המפתח לתוך קבוצות מודעות נפרדות. כאשר כל קבוצה תכיל בתוכה ביטויי חיפוש שהמשותף להם היא מילה או ביטוי ראשי (בדיוק כמו בטבלה שהכנו למעלה). 

לדוגמא: נפתח קבוצת מודעות וניתן לה את השם "קוסמטיקה". לתוך הקבוצה נכניס את המילים "קוסמטיקה", "קניית קוסמטיקה", "רכישת מוצרי קוסמטיקה", "מוצרי קוסמטיקה" ואת כל המילים שמצאנו באמצעות "כלי מילות המפתח".

חשוב: המחיר שאתם משלמים עבור כל הקלקה נקבע ע"י גוגל על פי הרלוונטיות של המודעה למילות החיפוש שהגדרתם.

עליכם לדאוג שבכל קבוצה של מודעות תשמרו ביטויי חיפוש שקשורים בינהם ע"י מילה מקשרת כלשהי. הסיבה לכך: לכל קבוצת מודעות אתם מגדירים מודעות שיופיעו כאשר מחפשים את המילים שהוספתם ב"קבוצת המודעות". במידה ותכניסו לתוך "קבוצת מודעות" מילים שאינם קשורות הגולשים יראו מודעה שלא רלוונטית עבורם והדבר יגרום לכך שגוגל יחייב אותכם במחיר גבוה יותר עבור כל קליק.

לדוגמא: יש לכם קבוצת מודעות שקראתם לה "קוסמטיקה", הכנסתם לתוכה את המילים:
"קוסמטיקה", "קניית קוסמטיקה", "רכישת מוצרי קוסמטיקה" ו"טיפוח ציפורניים".
והמודעה שלכם נראית כך:

q
כשיחפשו את הביטוי "טיפוח ציפורניים" גוגל יציג את המודעה הזאת אבל מבחינת גוגל המודעה לא קשורה לביטוי "טיפוח ציפורניים", לכן גוגל עלול לקחת לכם מחיר גבוה יותר לקליק.

שימו לב: המחיר לא יעבור את המחיר המקסימלי שהגדרתם לקליק, אבל המחיר שתשלמו יהיה יותר גבוה בגלל חוסר רלוונטיות. 

אם הייתם מכניסים את המונח "טיפוח ציפורניים" לקבוצת מודעות נפרדת והמודעה בקבוצה ההיא היתה מדברת על-"טיפוח ציפורניים" אז הייתם משלמים פחות עבור כל קליק.

סיכום

בניוזלטר זה לימדנו אותכם כיצד לפרסם קמפיין ב Adwords וכיצד לחשוף את האתר שלכם לאלפי לקוחות חדשים.

שילוב של קידום אורגני ופרסום באמצעות adwords יכול להביא לכם שטף קבוע וגדול של לקוחות, דבר שיתבטא בסופו של דבר בשורה התחתונה של הרווחים בעסק.

בניוזלטרים אלה אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להציג לכם את כל המידע שבעלי המקצוע שעוסקים בפרסום וקידום בגוגל לא היו רוצים שתגלו... את הניוזלטרים האלה תוכלו ליישם בעצמכם (או לתת לאחד העובדים שלכם) ואם תבצעו את ההנחיות שנתנו לכם, התוצאות לא יאחרו להגיע.

חשוב לנו שכבר היום תתחילו לפרסם ולקבל לקוחות ולכן פישטנו את הניוזלטר הזה. חשוב לנו שתצברו ניסיון ב adowrds ושהקמפיין שלכם ירוץ ויצבור סטטיסטיקות (צפיות ולחיצות) כדי שנוכל להסביר לכם בניוזלטר הבא את הסודות של המקצוענים שיורידו לכם את מחיר הקליק בעשרות אחוזים!

כרגיל, צאו לדרך והטמיעו את הכלים החדשים שקיבלתם.

יש לכם קמפיין? בדקו את הגדרותיו, האם הוא מוגדר נכון?

האם אתם נהנים מהכסף הגדול ששוכב על הרצפה בזנב הארוך או שמא אתם מנסים להילחם על הלקוחות במקום שכולם נמצאים, ומשלמים הרבה יותר מדי לגוגל בדרך?

אם אין לכם קמפיין - זה הזמן להקים אחד ולהתחיל ליהנות מיותר לקוחות ומפעולת שיווק חכמה שתכניס לכם הרבה יותר ממה שתוציא.

אבל הכי חשוב, אנחנו רוצים להזכיר לכם משהו. מעבר לניוזלטרים, אנחנו זמינים עבורכם גם בפורומים ונשמח לשמוע הצלחות ולענות על שאלות ממוקדות.

אז אנחנו כאן עבורכם, מלווים אתכם בכל צעד. חשוב לנו שביחד כולנו נתרגם את הכלים לתוצאות בשטח ונהנה מעסקים טובים יותר וחזקים יותר, שהרי בסוף היום זו המטרה שלנו והחזון שלנו עבורכם בשירות המיוחד הזה.

אז בואו ונעביר את הדיון לפורומים,  נשמח לענות על כל שאלה.

בהצלחה, ולהשתמע.

ליאור פלג
וצוות עוצמה עסקית