ניוזלטר 31 - איך מקדמים אתר ב-AdWords - חלק ב

ניוזלטר זה הוא המשך של ניוזלטר קודם - "איך מקדמים אתר ב-AdWords - חלק א".

כניסה ל-AdWords

ממשק הניהול של ה-AdWords נמצא בכתובת https://adwords.google.co.il. בכל פעם שנרצה לנהל את החשבון ולהתעדכן בכמות הכניסות עלינו להכנס לכתובת הזאת, להקליד את כתובת הדוא"ל והסיסמא ללחוץ על היכנס. אנחנו ממליצים לשמור את הכתובת הזאת בסימניות של הדפדפן שלכם כדי שתוכלו למצוא אותה כל פעם בקלות.

חלקי החשבון והכרת הממשק

בחלק העליון של ממשק הניהול של ה AdWords תוכלו למצוא שש כרטיסיות:

בית: כרטיסיה זו מכילה סיכום הנתונים והצגה נוחה מצב החשבון.

מסעות פרסום: בכרטיסיה זו תוכלו ליצור ולערוך מסעות פרסום, מודעות, מילות מפתח ואת ההגדרות של מסע הפרסום. בנוסף, כאן תוכלו לצפות בסיכום הביצועים של מסעות הפרסום. זהו המקום שנבלה בו את רוב בעת ניהול החשבון.

הזדמנויות: במקום זה גוגל מפרסמים הצעות שונות שיכולות לשפר את הביצועים של מסע הפרסום. בנוסף, כאן תוכלו למצוא המון כלים מעניינים שיעזרו לכם לנהל את החשבון ולשפר את ההצלחות שלכם.

דיווח: בכרטיסיה זו תוכלו למצוא דוחות מתקדמים שיעזרו לכם לעקוב אחרי הביצועים של מסע הפרסום שלכם.

חיוב: במקום זה תוכלו למצוא ולערוך את פרטי החיוב שלכם, לעיין בהיסטוריית החיובים שלכם ולהדפיס חשבוניות. שימו לב - גוגל לא שולחים חשבוניות באמצעות הדואר ולכן תצטרכו להדפיס אותם באמצעות האתר.

החשבון שלי: כאן תוכלו למצוא את פרטי ההתחברות וההעדפות שלכם. בנוסף, מכאן תוכלו להחליט אם לתת למשתמש נוסף גישה לחשבון ה-AdWords שלכם (לדוגמא: אם אתם רוצים שעובד שלכם ינהל עבורכם את החשבון אבל אתם לא רוצים לתת לו את הסיסמא הראשית שלכם).

מבנה החשבון ב AdWords

חשבון AdWords בנוי משלוש שכבות: חשבון, מסע פרסום וקבוצת מודעות.

חשבון (account): חשבון ה AdWords שלכם שמשויך למייל שלכם וכולל בוכו את נתוני החיוב שלכם.

מסע פרסום (campaign): מסע הפרסום מאפשר לנו להגדיר תקציב ואפשרויות מיקוד על מנת להחליט איפה ומתי תופיע המודעה שלנו. בתוך מסע הפרסום נשמרות קבוצות מודעות ביחד עם המילים שבחרנו. (כל חשבון יכול להכיל עד 25 מסעות פרסום.)

קבוצות המודעות (ad group)קבוצות המודעות מכילות מודעות ורשימות של מילות מפתח (שגורמות להצגה של המודעות) והם נשמרות בתוך מסע פרסום. לכל קבוצת מודעות ניתן להוסיף מודעה אחת או יותר ולבחור מילות מפתח שיגרמו להצגת המודעות שבקבוצה. (במידה ויש יותר ממודעה אחת בקבוצה המודעות יתחלפו ברוטציה). 



 
לאחר שיצרנו את המודעה הראשונה שלנו, גוגל יצרו עבורנו מסע פרסום אחד שבו נשמרה המודעה שכתבנו ביחד עם מילות המפתח שבחרנו. לדוגמא: בסרטון הקודם יצרנו מסע פרסום ונתנו לו את השם "קורסים און-ליין". בתוך מסע הפרסום יצרנו קבוצת מודעות שמפרסמת קורסים לפוטושופ.

לרוב נסתפק ביצירת מסע פרסום יחיד עבור האתר שלנו, ולכל מוצר או שירות נפתח קבוצת מודעות נפרדת.\

לדוגמא:
ספק מוצרי קוסמטיקה מוכר באתר שלו עגלות לקוסמטיקה, מכונות שיוף וחומרים לבניית ציפורניים.
 

 

מתי ניצור מסע פרסום ומתי ניצור קבוצת מודעות?

במקרים הבאים כדאי לכם ליצור מסע פרסום נפרד:

1. כשאתם רוצים להגדיר תקציב נפרד למספר נישות או שירותים שונים שאתם נותנים.
לדוגמא: תקציב פרסום גבוה עבור עגלות לקסומטיקה שעליהם הרווח שלכם גבוה ותקציב פרסום נמוך עבור חומרים לבניית ציפורניים שעליהם הרווח שלכם נמוך

2. כשאתם רוצים לפנות לקהל יעד במדינות שונות ו/או שפות שונות.
לדוגמא: מסע פרסום למכירת עגלות קוסמטיקה שמיועד לקהל בארץ וקמפיין למכירת עגלות קוסמטיקה שמיועד לאירופה

3. כשאתם רוצים להגדיר שעות התחלה וסיום שונות או תאריכים שונים שבהם המודעות יופיעו.
לדוגמא: מסע פרסום שירוץ כל הזמן ובהם את מפרסמים את מוצרי הקוסמטיקה ומסע פרסום מיוחד לבמצע שרץ לרגל השנה החדשה ומוצג רק מאמצע נובמבר עד סוף דצמבר

4. כשאתם רוצים להגדיר הגדרות הפצה שונות.
לדוגמא: מסע פרסום שיופיע רק בחיפוש גוגל ומסע פרסום אחר שיופיע ברשת התוכן (AdSense) של גוגל.

אם המצבים שכתבנו למעלה אינם תואמים לעסק שלכם אז אתם יכולים להסתפק במסע פרסום יחיד ובתוכו לפתוח קבוצת מודעות עבור כל מוצר או שירות.

בניוזלטר הזה ובניוזלטר הבא, ניצור שני מסעות פרסום נפרדים. אחד לפרסום בגוגל ואחד (שניצור בניוזלטר הבא) לפרסום ברשת התוכן (Adsense). לכל מוצר או שירות נפתח קבוצת מודעות נפרדת. זאת השיטה שאנחנו ממליצים לעבוד בה עבור רוב העסקים והמפרסמים המתחילים ב AdWords.

לאחר שסקרנו את מבנה חשבון ה-AdWords, הגיע הזמן שנכיר מקרוב את הממשק של האתר ואת אפשרויות השימוש השונות:

מחקר מתחרים!

כמו בקידום האורגני (שעסקנו בו בעבר) גם כאן חשוב לבצע מחקר מקדים על מנת להחליט באיזה מילים לפרסם. בנוסף, אם נבצע מחקר על המתחרים שלנו שגם מפרסמים נוכל לקבל מידע חשוב שנוכל להעזר בו על מנת להעריך עד כמה יקר יהיה לפרסם ב adwords ואפילו ללמוד מהם כיצד לכתוב מודעות.
 

במקרה שלנו אנחנו מפרסמים קורס לפוטושופ ולכן נכנס לגוגל נכתוב קורס לפוטושופו ונסתכל על המתחרים שלנו:


גוגל מציג בתוצאות החיפוש שני סוגים של מודעות adowrds:

1. מודעות צד: גוגל מציג עד 8 מודעות צד של adwords (מופיעות בצד שמאל בגוגל ישראל ובצד ימין בגוגל .com) מעל המודעות מופיע הכיתוב "קישורים ממומנים"

2. מודעות עליונות: לעיתים גוגל מציג מודעות בחלק העליון של הדף מעל התוצאות האורגניות של החיפוש. באיזור זה גוגל מציג עד 3 מודעות. לא בכל חיפוש גוגל מציגים מודעות בחלק העליון (מעל התוצאות האורגניות). על פי המידע שגוגל פירסמו, רק המודעות בעלות הדירוג הגבוה ביותר שיעברו רף מסויים יזכו להופיע בחלק העליון של הדף.

מה אנחנו יכולים ללמוד מהמתחרים?

א. נסתכל על המודעות של המתחרים - נסתכל על המסר שהם מפרסמים במודעה שלהם, איזה מילות מפתח בולטות במודעה שלהם.

ב. נקליק על המודעות של המתחרים – נכנס לעמודי הנחיתה שהמודעות של המתחרים הפנו אותנו אליהם. נסתכל על הטקסטים בדף, על העיצוב שלו.

ננסה להתסכל על המודעות מנקודת מבט של הלקוח שלנו. האם המודעות האלה מעבירות את המסר? האם הם מושכות את תשומת הלב שלנו (כלקוחות שמחפשים את המוצר)? האם דפי הנחיתה האלה עושים לנו חשק ליצור קשר?

מומלץ לבצע מספר חיפושים שקשורים לנושא שאנחנו מפרסמים כדי להכיר יותר טוב את המתחרים שלנו ואת המודעות שהם מפרסמים. מחקר מקיף יתבצע על פני מספר ימים ובשעות שונות במהלך היום כדי שניתן יהיה לגלות איזה מודעות מופיעות ברציפות, ואיזה מודעות נעלמות אחרי שעה מסויימת.

ההנחה שלנו היא שמודעות שמכניסות כסף למפרסם, הם מודעות יעילות ולכן יופיעו ברציפות ולמשך תקופה ארוכה (ובדרך כלל גם במיקומים גבוהים). מודעות שמשתנות או נעלמות מראות לנו שהם כנראה לא עבדו טוב עבור המפרסמים ולכן הם החליטו לשנות אותם. בצורה כזאת אנחנו יכולים ללמוד מהטעויות של המתחרים ולחסוך לנו המון כסף.

מודעות ודפי נחיתה שנראים לכם יעילים כדאי שתשמרו עותק שלהם, לאחר מכן נסו להבין מה משך אתכם להקליק על המודעה ומה היה לדעתכם טוב בדף הנחיתה. שמרו את הנתונים האלה כדי שתוכלו להשתמש בהם במודעות שלכם.

במידה ואתם רוצים לחסוך כסף ולייעל את הפרסום שלכם, אתם יכולים לבצע סקר על לקוחות שלכם לגבי הטקסטים של המודעה ודפי הנחיתה עוד לפני שאתם מתחילים לפרסם את המודעות בגוגל ולשלם עליהם כסף.

מחקר מילים

אחרי שלמדנו מי המתחרים שלנו, הגיע הזמן שנגלה באיזה מילים אנחנו יכולים לפרסם כדי להביא לקוחות פונטציאלים לאתר שלנו. זהו החלק החשוב ביותר בהקמת קמפיין פרסום ב adwords.

המחיר שאנחנו משלמים עבור קליק נקבע על פי התחרות על מילת החיפוש שבחרנו לפרסם בה את המודעה שלנו. מילות חיפוש שיש עליהם המון תחרות יכולות להיות יקרות ולעומת זאת יכולות להיות מילות חיפוש אחרות שקשורות לנושא המודעה אבל המחיר להקלקה עליהם הוא זול ביותר כי המתחרים שלכם לא בחרו לפרסם בהם.

ולכן למילים שאנחנו בוחרים יש השפעה גדולה מאוד על המחיר שאנחנו נשלם עבור כל הקלקה.

על מנת שתוכלו לפרסם במחיר זול יש מושג שחשוב להכיר: "הזנב הארוך"

הזנב הארוך (The Long Tail) הוא ביטוי מתחום הסטטיסטיקה. בקידום אתרים המושג הזה מתאר מצב שבו הרבה מילים עם מספר חיפושים נמוך יכולים להגיע ביחד למספר יותר גבוה מאשר מילים שנמצאות במקום הראשון, השני או השלישי במספר החיפושים.

לדוגמא: אם נסתכל על ביטויי חיפוש בנושא קוסמטיקה וכמה גולשים חיפשו אותם, נגלה שאת הביטוי "מוצרי קוסמטיקה" חיפשו 2,900 פעם, "חברות קוסמטיקה" חיפשו 1,000 פעם, "קוסמטיקה וטיפוח" חיפשו רק 390 פעם ו"קניית קוסמטיקה" חיפשו רק 36 פעם.

אם ניקח ונצרף את כל הביטויים "שמזדנבים" (ומכאן מגיע השם "הזנב הארוך") אחרי הביטויים שחיפשו אותם מספר רב של פעמים (כמו "מוצרי קוסמטיקה שחיפשו 2,900 פעם) נגלה שמספר החיפושים של הביטויים "שמזדנבים" גדול יותר מאשר מספר החיפושים אחר המילים שנמצאות במקום הראשון, השני או השלישי (מבחינת כמות החיפושים).


 

על פי סטטיסטיקה שגוגל פרסמו בכל יום למעלה מ-50% מהחיפושים שנערכים, הם חיפושים חדשים שמעולם לא חיפשו אותם בגוגל קודם לכן. מה שמראה שבזנב הארוך יש יותר חיפושים בסה"כ מאשר בחלק העליון של רשימת החיפושים. (כמו בגרף שלמעלה).

למה זה חשוב לנו?
ביטויי החיפוש הפופולרים (אלה שמחפשים יותר) הם ביטויים מוכרים גם ללקוחות וגם למפרסמים - מה שאומר שהמחיר עבור כל קליק יהיה יקר יותר. (המחיר לקליק נקבע על פי התחרות על המילה מצד המפרסמים).

לעומת זאת, המילים שנמצאות בזנב הארוך הם פחות פופלריות ולכן התחרות עליהם מצד המפרסמים היא נמוכה יותר. בצורה כזאת אתם יכולים לחסוך כסף על כל הקלקה. בנוסף, מילים ממוקדות יותר מביאות גולשים יותר איכותיים לאתר שלנו (שיש סיכוי יותר גבוה שהם יהפכו ללקוחות) ובצורה כזאת נוכל לחסוך כסף על הקלקות מיותרות.

המטרה שלנו היא לנסות למצוא כמה שיותר מילים וביטויים שנמצאים על "הזנב הארוך". עבור כל מילה בנפרד אולי לא יהיו המון חיפושים אבל אם נחבר את כולם ביחד נגיע למספר גבוה של מספר חיפושים. כמובן, שנרצה למצוא מילים שהמון גולשים מחפשים אותם ולכן ננסה לשלב בין השניים ולמצוא את המילים שהם זולות ועומדות בתקציב שלנו, אבל גם מביאות לנו המון גולשים לאתר.

כדי למצוא את מילות המפתח שהלקוחות שלנו מחפשים, אנחנו צריכים לחשוב מה הלקוח מחפש כדי למצוא אותנו. אם אנחנו מוכרים מוצרי קוסמטיקה סביר להניח שחלק מהלקוחות מחפשים:
קוסמטיקה
מוצרי קסמטיקה
קוסמטיקה וטיפוח

יכול להיות שהלקוחות יחפשו גם:
רכישת מוצרי קוסמטיקה
קניית מוצרי קוסמטיקה
קניית קוסמטיקה
קוסמטיקה לפנים
מוצרי קוסמטיקה לאישה
קוסמטיקה לגבר

ואולי הלקוחות יחפשו שמות של מוצרים שאנחנו משווקים:
לוראל קוסמטיקה
מוצרי קוסמטיקה אהבה
מוצרי קוסמטיקה מים המלח
קרליין קוסמטיקה
וכו'

לכל מילה או ביטוי אפשר להוסיף מילים נוספות שיכולות למקד אותו עוד יותר (ובצורה כזאת להוריד את המחיר לכל הקלקה על המודעה).

לדוגמא, אפשר לקחת את המילה ציפורניים ולפתח אותה ל:
מכונת ציפורניים
לק לציפורניים
ציוד לבניית ציפורניים
מכשיר לבניית ציפורניים
מחזק ציפורניים
מכונות שיוף לציפורניים
וכו'

איסוף וסידור המילים שלנו

את כל הביטויים נסדר בטבלה, כאשר בכל עמודה נכניס ביטויים שכוללים מילה משותפת שתופיע בכל העמודה (לדוגמא ציפורניים). לאחר מכן נמשיך לפתח את מילות המפתח שלנו עד שנגיע לרשימה גדולה של ביטויים שקשורים למוצרים או השירותים שלנו.

לדוגמא:

ציפורניים
קוסמטיקה
פנים
טיפוח
מכונת ציפורניים
רכישת מוצרי קוסמטיקה
קרם פנים טוב
מוצרי טיפוח
לק לציפורניים
קניית מוצרי קוסמטיקה
מסכות פנים טבעיות
טיפוח לשיער
ציוד לבניית ציפורניים
קניית קוסמטיקה
ניקוי פנים טבעי
טיפוח לעור
מכשיר לבניית ציפורניים
קוסמטיקה לפנים
מסכת פנים טבעית
טיפוח לגבר
מחזק ציפורניים
מוצרי קוסמטיקה לאישה
מסכת פנים ביתי
תכשירי טיפוח
מכונות שיוף לציפורניים
קוסמטיקה לגבר
טיפול בעור פנים
מוצרי טיפוח לפנים
איפה כדאי לקנות לק
איפה לקנות קוסמטיקה
רכישת קרם פנים
מוצרי טיפוח מומלצים


כמובן שבגלל שמדובר בדוגמא - הרשימה כאן היא רשימה חלקית בלבד. אתם צריכים לדאוג שהרשימה שלכם תהיה גדולה מאוד ותכלול בתוכה את כל המוצרים והשירותים שלכם (שיופיעו בראש כל עמודה) ואת אפשרויות החיפוש השונות לאותם מילים או מוצרים (השורות שמתחת לעמודות).

במידה ואנו מוכרים מוצרים, אנחנו יכולים להוסיף לרשימת המילים גם שמות של המוצרים והחברות שמייצרות אותם. (לדוגמא "קרם פנים לוראל" או "טלויזיה 42 סוני")

בהמשך נפתח קבוצת מודעה עבור כל ביטוי ראשי (הביטוי שמופיע בראש העמודה) ונכניס את כל מילות החיפוש האלה לתוך אותה קבוצת מודעה.

ביטויי מכירה
מומלץ במיוחד להוסיף ביטויים שאנחנו יודעים שמחפשים אותם לקוחות שמעוניינים לרכוש (להבדיל מגולשים שמחפשים מידע), כמו: "מחיר", "רכישה של", "רכישת", "מבצע", "מכירה" וכו'.
כל מנהל או בעל עסק צריך להכיר את ביטויי המכירה שמתאימים לתחום שלו. את הביטויים האלה אנחנו יכולים להוסיף למילים שברשימה שלנו. לדוגמא:

רכישה של מכונת לשיוף ציפורניים
רכישת מכונה לשיוף ציפורניים
מכונת שיוף ציפורניים במבצע
מחיר של מכונת שיוף לציפורניים
מכירה של מכונת שיוף לציפורניים
וכו'.

ביטויים אלה שווים לנו יותר כסף מכיוון שיש סיכוי גבוה יותר שהגולשים שמגיעים דרכם יבצעו פניה או רכישה באמצעות האתר שלנו. לכן כדאי למצוא את המילים האלה ואפילו לשלם עליהם קצת יותר כדי שהמודעה שלנו תופיע כאשר מחפשים אותם.

למעבר לחלק ג' לחצו כאן