ניוזלטר 31 - איך מקדמים אתר ב-AdWords - חלק א

בניוזלטר זה אנחנו עומדים לקחת אתכם צעד אחד נוסף במסלול הארוך והמתפתל בדרך להצפת העסק שלכם ביותר לקוחות, יותר עבודה ויותר רווחים!

בניוזלטר זה, נלמד אתכם את הסודות והטריקים השיווקיים שיכניסו לכם עשרות ומאות אלפי שקלים (כל אחד לפי גודל העסק שלו).

בסוף הניוזלטר הזה יהיו לכם כלים מדויקים וממוקדים כדי להקים חשבון פרסום בגוגל (AdWords) שיאפשר לכם לפרסם את העסק שלכם באינטרנט למאות אנשים שמחפשים את המוצר שלכם מידי יום.

בשנים האחרונות אנו עדים לכך שרשת האינטרנט הינה כלי שיווקי אדיר ושחובה להשתמש במדיום הזה לשיווק מוצלח בין אם אתה או את בעליו של מספרה מקומית, מסעדה או  משרד רואה חשבון זעיר ובין אם אתה או את המנכ"לים של חברת נטפים, יצרנית המכוניות BMW או מפעל לפלסטיקה בדרום הארץ.

הגודל, במקרה הזה, לא קובע.

יתרה מכך, גם אם האתר שלך אינו מוביל למכירות ממש (כיוון שאין לו חנות) או שאתה מוכר מוצרים יקרים מאוד ויוקרתיים מאוד (תחשבו קבלני בתי יוקרה או יבואני מכוניות יוקרה), עדיין הלקוחות שלכם מבצעים את איסוף הנתונים הראשי ומקבלים החלטות קניה על בסיס הנתונים שהם מוצאים באתרי האינטרנט שלכם או במקרה הגרוע יותר - של המתחרים.

שימוש נכון במדיום האינטרנט יכול לאפשר לכם לבצע מכירות של מוצרים קטנים ופשוטים יחסית (שהרווח עליהם קטן יותר) על ידי שימוש במנגנון עם מינימום עובדים - בפורמט של חנות, עם הדרכה כיצד להשתמש במוצר.

בקיצור, אנחנו לא צריכים לשכנע אתכם שכאשר משתמשים במדיום האינטרנט בצורה נכונה הוא יכול להניב לכם מספר יציב וגבוה של לקוחות, נכון?

אגב, מעניין לציין שמהנסיון שלנו, כאשר ההשקעה באתר ובפרסום שלו נעשית בצורה נכונה התשואה להשקעתכם יכולה להיות גבוהה בהרבה מרוב שיטות השיווק המסורתיות.

השתכנעתם? יופי. אז החלטנו לתת לכם את הכלים והידע שצברנו כדי שתוכלו להכיר את הדרכים והשיטות לפרסם את האתר שלכם ברשת האינטרנט ולהגדיל את הפניות אליכם, בדיוק כמו שעושות החברות הגדולות שמחזיקות אנשי מקצוע.

כמנהלים ובעלי עסקים, לרובכם כבר יש אתר אינטרנט קיים.

אחרי שהקמתם אתר והשקעתם בו זמן וכסף, אתם בטח מצפים שהוא יביא לכם עשרות ואפילו מאות של פניות אבל מהניסיון שלנו רוב בעלי העסקים לא יודעים כיצד להביא את הגולשים לאתר ולכן האתר עומד שומם ברשת האינטרנט ואתם לא מצליחים להבין למה הוא לא עובד.

חוק: אתר שלא נמצא בדף הראשון בגוגל לא קיים מבחינת הלקוחות שלא מכירים אותכם.

כשאתם רוצים למצוא מוצר או שירות בעזרת האינטרנט לאיזה אתר אתם נכנסים? רשת האינטרנט מכילה מיליוני אתרים ולכן הוקמו מנועי החיפוש השונים על מנת לעזור לנו למצוא את מה שאנחנו מחפשים.

כיום גוגל הוא המנוע חיפוש המרכזי וכמעט כל אדם שמחפש מוצר או שירות נכנס לגוגל על מנת למצוא את בעלי המקצוע שיכולים לספק לו את המוצר או השירות. בדר"כ הגולש נכנס למספר אתרים שנמצאים בדף הראשון ויוצר קשר עם בעלי האתר.

מבחינת הגולש אם אתם לא נמצאים בדף הראשון - אז אתם לא קיימים.

אז מה עושים???

כבעלי עסקים אתם בטח רוצים עשרות לקוחות שמגיעים לאתר שלכם ויוצרים איתכם קשר כל יום. לצורך כך ובהתאם לחוק שכתבנו למעלה, אתם צריכים לדאוג שהאתר שלכם יופיע בדף הראשון ובמקום גבוה כל הזמן.

כיום מנוע החיפוש המוביל ביותר בעולם הוא "גוגל", בישראל כמעט כל החיפושים נעשים דרכו ולכן נתמקד בעיקר בשיטות הפרסום והקידום במנוע חיפוש זה.

גוגל ממיין את תוצאות החיפוש שלו באופן אוטומטי ויד אדם לא משפיעה על מיקומם. (תוצאות אלה נקראות – "תוצאות אורגניות")

בחברת גוגל, הבינו שבעלי האתרים רוצים שהאתר שלהם ימוקם גבוה בתוצאות החיפוש ושהמון בעלי עסקים לא יכולים להרשות לעצמם להחזיק מקדמי אתרים ולכן הם המציאו את שירות הפרסום שלהם שנקרא AdWords.

שירות AdWords מציג פרסומות לאתרים, בצמוד או מעל לתוצאות החיפוש הרגילות (תוצאות החיפוש שגוגל ממיין באופן אוטומטי ונמצאות בחלקו הלבן הימני של הדף). פרסומות אלו נקראות "קישורים ממומנים" וניתן להבחין בהם בצד שמאל, ולעיתים הם ממוקמות בחלק העליון של תוצאות החיפוש. (בדוגמה מתחת ניתן להבחין בהן בצבע האדום בחלק העליון ובצד שמאל של הדף)

 
 

הפרסום בגוגל adwords מתבצע ע"י הגדרת מילת חיפוש או ביטוי חיפוש שבהם הייתם רוצים לפרסם מודעה וקביעת המחיר שהייתם מוכנים לשלם בעבור לחיצה על המודעה שפרסמתם.

האפשרויות שלכם להציג את האתר בגוגל במיקום גבוה מתחלקות לשתיים:

1. לקדם אותו בתוצאות החיפוש הרגילות (ע"י חברה לקידום אתרים או בעזרת ידע שלכם בנושא") – שיטה זו נקראת קידום אורגני.

2. להקים קמפיין פרסומי ב AdWords ולהציג פרסומת לאתר שלכם. (בעזרת הידע שתקבלו בניוזלטר זה)

קידום אורגני

יתרונות:

1. מביא מספר רב יותר של גולשים (רוב האנשים נכנסים לאתר דרך התוצאות הראשונות שאינן ממומנות)

2. לא דורש מכם לשלם בעבור כל כניסה לאתר שלכם.

חסרונות:

1. לרוב נדרש זמן רב על מנת להביא אתר לתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש.

2. ככל שהתחרות בין האתרים השונים באותו מנוע חיפוש גדלים כך המחיר שתצטרכו לשלם לחברת קידום יגדל (או הזמן שתצטרכו להשקיע על מנת להביא את האתר למקומות הראשונים).

3. לאחר שהגעתם למקום הראשון אתם צריכים לשמור עליו מפני מתחרים על ידי המשכת פעולות הקידום.

4. לא ניתן לשלוט באופן מוחלט בטקסט שיוצג במנוע החיפוש.

קידום ממומן (פרסום ב AdWords)

יתרונות:

1. זמן הקמה מהיר (הפרסומת לאתר שלכם תוצג תוך 2-3 שעות מרגע ההקמה של הקמפיין).

2. מיקוד - אתם בוחרים את הטקסט למודעה ואת הדף שאליו יגיעו הגולשים.

3. שליטה – אתם יכולים לקבוע לעצמכם את התקציב והטקסט שיופיע במודעות.

חסרונות:

1. גוגל גובים תשלום בעבור כל לחיצה על המודעה שהובילה לאתר שלכם. (התמחור מתבצע ע"י מכרז בינכם לבין בעלי האתרים השונים שרוצים שהאתר שלהם יפורסם במילת החיפוש שבחרתם). אמנם מדובר בתשלום רק עבור גולשים ממוקדים אבל עדיין מדובר בתשלום שיכול להגיע עד לאלפי ש"ח בחודש.

2. כמות הגולשים שתקבלו באמצעות מודעות AdWords היא נמוכה מכמות הגולשים שמגיעים למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש הרגילות (האורגניות).

AdWords עולה כסף, למה שאני אפרסם שם?

1. מכיוון שקידום אורגני דורש השקעה רבה ולעיתים לוקח מספר חודשים להגיע לתוצאות הראשונות כדאי לשלב בין שתי השיטות על מנת להגדיל את המספר הגולשים שיכולים להגיע לאתר שלכם.

2. על פי סטטיסטיקות הוכח ש 20% מהגולשים לוחצים על מודעות AdWords. לא הייתם רוצים שיגיעו אליכם עוד 20% יותר לקוחות פוטנציאלים לאתר?

3. פרסום ב- AdWords מאפשר לכם לשלוט יותר טוב בטקסטים שיופיעו במודעה ובמילים שבהם המודעה תופיע ואפילו לשלוט על הדף שאליו יגיעו הגולשים – בצורה כזאת אתם תוכלו להניב יותר המרות (פניות או רכישות מהאתר) מאשר הקידום האורגני.

הפתרון הטוב ביותר זה השילוב של שניהם:
קידום אורגני והקמת קמפיין AdWords בצורה כזאת תוכלו להבטיח לכם נהר של לקוחות שיגיעו אל האתר שלכם.

יוצרים קמפיין פרסום!!!

בסרטון הבא נדגים כיצד תוכלו להירשם לשירות וליצור את קמפיין הפרסום הראשון שלכם ב- AdWords. בסיום הסרטון אתם תצאו לדרך ותפרסמו בעצמכם את המודעה הראשונה שלכם בגוגל!

אם מעולם לא פירסמתם בגוגל בתשלום, או אם יש לכם איש או מנהל שיווק שאמור לנהל את הנושא ואין לו נסיון רב, וגם אם יש לכם קמפיין עובד, כדאי להקשיב לסרטון בתשומת לב. הוא מכסה את הטעויות הנפוצות בהקמת קמפיין שלא עובד, ומראה כיצד עושים זאת נכון מההתחלה.

אנחנו ממליצים לא לתת לאדם חדש לגעת בקמפיין לפני שהוא עבר הכשרה בתוכן ניוזלטר זה. הטמיעו אותו בתוכניות ההכשרה של העסק שלכם, כאשר אתם מכשירים את הפקידה או מנהל השיווק בתפקידו הקדוש: להביא לקוחות משלמים לעסק! 


שימו לב: מומלץ לצפות בסרטונים במסך מלא כדי לראות אותם באיכות גבוהה ובצורה נוחה.
על מנת להגדיל את הסרטונים יש ללחוץ על הלחצן   שנמצא בצידו הימני של נגן הוידאו.


מזל טוב! יצרתם את המודעה הראשונה שלכם ובקרוב (בדר"כ תוך 2-3 שעות) המודעה שלכם תפורסם בגוגל והגולשים יוכלו למצוא את האתר שלכם.

חשבתם שאפשר לנוח על זרי דפנה? אולי כדאי להמתין רק עוד רגע אחד עם החגיגות...

העבודה שלכם רק מתחילה עכשיו. קמפיין השיווק החדש שלכם מתחיל להתגלגל והנתונים זורמים פנימה ועוד מעט (בניוזלטר הבא בסדרה) נלמד אתכם כיצד מבצעים שיפורים על בסיס תוצאות.

בינתיים, בואו ונלמד מדוע יש אנשים שמשלמים סכומים אדירים על תקציב השיווק וכיצד אנשים חכמים יותר, מייצרים יותר פניות לעסק בתקציבים קטנים יותר...

בעמודים הבאים נראה לכם כיצד למצוא מילים נוספות שבהם אתם יכולים לפרסם וכיצד אתם יכולים לחסוך המון כסף בפרסום ב AdWords.

 

המשך לחלק ב'