מי רוצה להיות מיליונר?

מי רוצה להיות מיליונר?
 
אז יש לך עסק...
 
נכון, זה לא בדיוק אותו העסק כמו של מר גייטס (מיקרוסופט), מר ג´ובס (אפל) או מר ורטהיימר (להבי ישקר).
 
אבל יש לך עסק. יש לו תזרים מזומנים. אתה עובד קשה יום ולילה שומר על העסק מאוזן, מבצע פעולות שיווק, מכירות, ייצור וכן הלאה.
 
אתה עובד קשה. כמה קשה? רק אתה יודע. תקופות טובות, תקופות רעות, מיתון ותקופות שפע, ואז יום אחד, אחרי 20 שנה, אתה מביט בקופה ורואה שהצלחת לחסוך כמה גרושים פעוטים.
 
בצורה פלאית, נדמה שלא משנה כמה כסף אתה מייצר, בסוף לא נשאר כלום. בסוף, לא ברור אם כל המאמץ היה שווה את זה.
 
להיות מיליונר? מחשבה מצחיקה.
 
אולי באמריקה.
 
אולי בעסק אחר.
 
וזה בדיוק הרגע שבו הרגשת הייאוש המחניקה נוחתת עליך. אתה מכיר אותה טוב, לא?
 
היא נוחתת עליך כמו שמיכת פוך כבדה, מצביעה לך על אריה, דוד ומני שהלכו להייטק והיום הם מסודרים או על כמה ימאים וכמה מלונאים שעשו את זה בגדול.
 
והיא שואלת אותך בקול סמיך: "זה שווה לך את כל ההתעסקות"? "מה עם הפנסיה שלך?" "מה יהיה עם הילדים?"
 
 ולך אין תשובה...
 
מיליונרים בזכות עצמם.
 
אני רוצה לספר לך על אפי (שם בדוי), בעל קונדיטוריה קטנה מתל אביב. מעטים יודעים זאת, וזהו סוד שמור, ואפי בטח לא יגלה זאת – אפי הוא מיליונר. לא מיליונר של ירושה, ולא מיליונר של אבא של אשתו. מיליונר אמיתי, במו ידיו. מיליונר בדולרים ירקרקים, מרשרשים, ושמחים.
 
כן, שמעת נכון.
 
אפי בן ה-44, עם הקונדיטוריה הקטנה והפינתית שלו, העסק הפצפון שאף אחד אינו מתייחס אליו, הצליח לייצר למעלה ממיליון דולר נזיל (יתרות פיננסיות). לא משועבד לאף אחד. כשהוא יוצא לעבודה, הוא יוצא עם חיוך.
 
כשיש מיתון, והעבודה נעצרת קצת, אפי לא מתרגש. הרגשת הייאוש לא מוכרת לו. הוא חי היטב בלעדיה.
 
ככה זה שאתה מיליונר.
 
מי יכול להיות מיליונר.
 
כל אחד יכול להיות מיליונר. גם אתה, וזה בהחלט לא מאוחר מדי, אם אתה מחשיב את עצמך לאיש עבודה ובעל יכולת.
 
הסיפור הסודי של אפי, כמו כל הדברים האמיתיים והנכונים, הוא סיפור פשוט אך רב עוצמה.
אפי יודע מה הוא עושה. וכמו שאנחנו יודעים שקורה למנהלים שיודעים מה הם עושים, כאשר עושים את הדבר הנכון, התוצאות מגיעות.
 
כשאני משוחח עם אפי על הנושא, הוא אומר לי תמיד "אני לא מבין מה הבעיה. זה כל כך פשוט. מדוע לא כולם עושים את זה? כנראה שכולם נפלו על הראש".
 
והוא לא צודק.
 
הוא לא צודק משום שהוא מניח שאת ההיגיון הבריא שלו ואת השליטה וההבנה של החוקים הבסיסיים ביותר בתחום הפיננסים כולם מכירים, כולם יודעים וכולם מיישמים.
 
הוא מניח הנחה סמויה והיא שכולם יודעים את החוקים והטכנולוגיה הנכונה של ניהול. ושכולם יכולים להפיק תוצאות.
 
ובכך אפי טועה.

 
מיליונרים, Self Made.
 
חוק: מיליונרים אמיתיים וחוקיים, Self Made (לא בירושה, לא במתנה, לא במזל, ולא בעסקאות נשק, זנות או סמים) לא נעשים בן לילה.
 
כיבוש היעד, קו מיליון השקלים או הדולרים, מושג בסבלנות ועל פני זמן, וכשאתה משיג אותו אין חשש שמדינת צפון ירבובוסלביה תתחיל נגדך הליכים פליליים ותאלץ אותך לברוח למדינה שכוחת אל באפריקה.
 
כשהיעד מושג, המיליון שלך נמצא במסלול המהיר לשני מיליון. למעשה, הוא כמעט עושה זאת מעצמו, ללא מאמצים מיוחדים מטעמך.
 
והדרך לא מחייבת אותך לחסוך כל שנה מאה אלף דולר.
 
הדרך במהותה פשוטה, אבל היא מחייבת אותך להכיר את טכנולוגיית ניהול נכונה, כזו שנבחנה באש ובמים ולהיצמד אליה כלשונה וככתבה.
 
הטכנולוגיה היא שביל צר ומדויק להשגת ביצועים עסקיים מדהימים. ומי שסוטה ממנה, הולך ומתרחק מיעדיו העסקיים, כמו שגילה אפי.
 
שיטת הצ´ופסטיקס (מקלות אכילה סיניים) ליצירת המיליון הראשון של עוצמה עסקית.
 
 ראית פעם סיני אוכל בעזרת מקלות?
 
כל מקל מהווה חלק בלתי נפרד מתהליך האכילה שלו. בעבודה של מקל אחד כנגד השני נוצרת אחיזה מדויקת, עד לרמת גרגיר האורז הבודד. מהירות האכילה של סועד מיומן בצ´ופסטיקס יכולה להדהים את הצופה התמים.
 
סלק מקל אחד מן התמונה, והאכילה לא יכולה להתבצע.
 
לא משנה כמה קשה תעבוד, אוכל לא יגיע לפיך, ואם יגיע, יש סכנה ממשית שתצא לפנסיה לפני שהארוחה תסתיים.
 
וזה מה שקורה למנהלים ובעלי עסקים.
 
המקל התחתון.
 
´המקל התחתון´ שבאנלוגיה שלנו, הוא כל המרכיבים השונים שיוצרים ניהול עסקי נכון ומיומן אשר גורם לעסק שלך להפוך למכונת ייצור מזומנים ורווחים.
 
ניהול נכון של שיווק. של מכירות. יעילות מקסימאלית בעסק שלך. מיתוג מעולה. גביה מדויקת ומהירה. צמצום חובות ואשראים. סילוק עומסים ושחיקה והגברת הפעילות העסקית לרמה טובה ובריאה.
 
ללא שליטה מוחלטת במיומנויות הללו, אתה מפסיד זמן והעסק שלך לא יוצר לך רזרבות. במקום – הוא יוצר לך חובות וחי מהחסכונות שלך.
 
עסק שכזה הוא עסק מסוכן ביותר. הוא מרחיק אותך ממטרתך: להגיע לקו המיליון הראשון, בשקלים, בדולרים ארה"ב או אולי יותר טוב בימים טרופים אלו, ביורו.
 
אותנו בעוצמה עסקית תמיד מפתיע עד כמה מנהלים שמקבלים כלים אפקטיביים לניהול אמיתי מסוגלים לטפל בבעיות של העסק ולהזניק אותו קדימה משמעותית: הכפלה של הרווח הנקי בתוך מספר חודשים; סילוק בעיות עומסים ושחיקה; כיבוש נתחי שוק גם בתקופות קשות.
 
בקורסים כמו מרכיבי ההצלחה בעסקים של עוצמה עסקית, במשך 10 פגישות יועצים של עוצמה משתפים מנהלים ובעלי עסקים בסודות האמיתיים של הצ´ופסטיקס התחתון. כלי ניהול אפקטיביים ממוקדים נידונים ומתורגלים על ידי המשתתפים ומוטמעים בפעילות העסקית משבוע לשבוע.
 
במהלך הקורס מנהלים מגלים שקל יחסית להפוך עסק בינוני לעסק רווחי; שאפשרי לסגור את החובות ולהתחיל לייצר כרית מזומנים וביטחון בעסק. נוכחנו שמנהלים פשוט נדהמים למשמע הכלים המהפכניים והמדויקים שנמסרים להם, והם מצליחים יותר ויותר עוד במהלך הקורס.
 
בדיוק כמו אפי, שעל ידי יישום כלי ניהול מדויקים שמר במשך שנים על רווחיות נאה, על מחזורים יפים ועל עסק שאמנם לא הפך לשם דבר, אבל עדיין הביא אותו לקו הגמר – מיליונר אמיתי.
 
המקל העליון.
 
בואו ונהיה ריאליים.
 
אדם לא נעשה מיליונר ממכירה מקומית של עוגיות חמאה וגם לא ממכירת פרוסות מעוגת דובוש הונגרית לתושבי השכונה, חביבה ככל שתהיה עוגת הדובוש על כותב שורות אלו.
 
מה הסוד הנוסף? מהו הצ´ופסטיק העליון? הטריק הפיננסי שרק המנהלים המקצועניים יודעים להשתמש בו על מנת להפוך תזרים מזומנים בינוני למיליון דולר, במזומן?
 
סקרנים?
 
אוקי, הנה הסוד לרשותכם:
 
חוק: עסק חייב לבצע הקצאה נכונה וקבועה של משאבים לפעילויות עסקיות בריאות וצומחות, שלהן יכולת שימוש בכסף כדי ליצור הרבה, הרבה יותר כסף.
 
תצפית: רוב המנהלים ובעלי עסקים נוהגים להיכשל כישלון חרוץ במיומנות זו, ללא כלים מדויקים והם מפרים את החוק הראשון כמעט תמיד.
 
ההקצאה של אפי.
 
לפני חצי שנה, כשרכשתי את אמונו של אפי על ידי מספר טיפים שעזרו לעסק שלו להכפיל את הרווחיות שלו, אפי שיתף אותי בדרך שבחר ליישם את החוק השני ביישום הצ´ופסטיקס הפיננסי שלו למיליון הדולרים הראשון שלו.
 
על צלחת של עוגת דובוש אלוהית, אפי סיפר לי על שעת אחר הצהריים סגרירית אחת שהפכה אותו למיליונר. זה היה ביום שישי כלשהו בינואר, בשנת 1985 ובחוץ טפטף גשם קל, שעה ומשהו לפני כניסת השבת.
 
"הייתי בקונדיטוריה וישבתי על הספרים שלי. אחרי כל ההוצאות השנתיות, המשכורת שלי, המכונה החדשה והתשלום האחרון על הוואן הישן והמשומש, הצטברו לי בסביבות שלושים ואחד אלף דולרים. סכום פעוט, חסר חשיבות.
 
"חשבתי לעצמי מה לעשות עם הכסף. האמת הייתה שהאינסטינקט הראשון היה לבזבז את הרווחים. אבל אז נזכרתי בחוק הצ´ופסטיקס השני, ריסנתי את עצמי והתחלתי לחשוב.
 
"ניסיתי למצוא כיצד אוכל להקצות את הכסף לפעילות שתייצר לי הרבה, הרבה יותר כסף.
 
"חשבתי לעצמי: העסק שלי מייצר כסף, והוא בריא למדי אז אולי אני אמור להשקיע את הכסף שלי בעסק שלי?
 
"אבל הייתה רק בעיה אחת. על מנת לייצר ולהיות רווחי וליישם את כל תוכניות ההתרחבות שלי לשנה הקרובה, העסק שלי לא באמת היה ממש צריך כסף באותו זמן.
 
"בוודאי, נכון שיכולתי לעשות שטות פיננסית כמו לקחת רכב שלישי בליסינג לילד, לצפות את הרצפה בזהב או להשקיע בהשקעה לא נדרשת כזו או אחרת. אבל במבט קר ומחושב, ידעתי שהייתי מסודר לפחות לעוד שנה לפני השקעות נוספות שהן באמת הכרחיות.
 
"מה עושים עם הכסף?
 
"ואז נזכרתי במשהו מעניין שראיתי בטיול לארה"ב בקיץ. ראיתי סופרקמרקט ענקי כמעט בכל עיר שהגעתי אליה. ראיתי אנשים נכנסים ויוצאים עם המון סחורה. אוכל, חיתולים חד פעמיים, מוצרי חשמל. ראיתי את המחירים הזולים שהרשת מצליחה לייצר וחבר שעבד בחברת השקעות סיפר לי שהחברה מתפתחת, רווחית וצומחת בצורה מדהימה. כזה דבר בישראל עוד לא היה. אני זוכר שהוא הראה לי את המאזנים של החברה ושנדהמתי לראות כיצד חברה צומחת במהירות ללא חובות חיצוניים.
 
"תוך כדי שניקיתי את המשרד שלי לקראת סוף השבוע, התחילה לעלות בי מחשבה מעניינת. מדוע שלא אהיה בעלים חלקיים של אימפריה אמריקאית?
 
"ככל שהבטתי יותר לעומק, הרעיון מצא חן בעיני יותר. אותה חברה (וולמארט), מתפתחת וצומחת. השוק שלה ענקי (שלוש מאות מיליון אמריקאים!). ההנהלה עובדת נכון: מלאים נמוכים, צמיחה, רווחיות. כמוני, היא לא בחובות משמעותיים ובניגוד אלי, היא יכולה להשתמש בכסף שלי על מנת לייצר הרבה יותר כסף עבורי. ובדולרים ירוקים.
 
ביום שני בצהריים נתתי את ההוראה ששינתה לי את החיים. נצמדתי לחוק שהפך אותי למיליונר, והפכתי לבעלים של חברת וולמארט בכ- 31,000 דולרים אמריקאיים.
 
קניתי ושכחתי. המשכתי לטפח את העסק שלי, וליישם את חוקי הצ´ופסטיקס הראשון."
 
ההפתעה של אפי
 
באותו יום שישי חורפי, במשרד קטן של קונדיטוריה שכונתית נידחת, קרה קסם. מנהל אחד יישם את החוק הצ´ופסטיקס, על שני מרכיביו בצורה מדויקת ונכונה.
 
באותה השנייה בדיוק, אני בטוח שלא נשמעו דינדוני פעמונים ענוגים ברוח.
 
אני משוכנע שקולות ענוגים של מלאכים לא התרוננו ברקע
 
אף לא קרן אור אחת, רכה ועדינה, של שעת בין ערביים לא חדרה דרך החלון מהשמש השוקעת כדי ללטף באור רך את צדודיתו של אפי, רכון על שולחנו באותה השנייה בדיוק.
 
אף רעם אלוהי לא התגלגל, וחבל, כי הרגע הקסום של מצוינות ניהולית הצדיק תפאורה דרמטית כזו.
 
מדוע?
 
מכיוון שברוב המקרים המכריע אפשר לסמוך על מנהלים שלא יישמו את החוק נכוןושלא יהפכו למיליונרים.
 
אבל אפי, בעל קונדיטוריה ומנהל שעובד על פי הספר, יישם את כלי הניהול שלו, ובכך פעל נכון.
 
באותו יום ובאותה שעה יישם אפי את החוק כלשונו וככתבו ונצמד לחוקים הניהוליים.
 
אפי קנה, לא פחות, את אחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של אמריקה התאגידית של היובל האחרון.
 
הכתובת הייתה על הקיר למי שהביט, למי שחיפש ולמי שהעסיק את עצמו ביישום החוק השני.
 
מי שהכיר את החוק וניסה ליישם אותו על ידי כך שהוא פוקח את עיניו ומבין שניתן להקצות כספים לפעילויות שמייצרות יותר רווחים ממה שהעסק שלו מסוגל לייצר, פעילויות רווחיות, פעילויות שמנוהלות על ידי מנהלים מעולים, פעילויות בעלות תשואה ניכרת על הנכסים וההון שלהן היה מגיע למסקנות דומות ומרשימות לא פחות.
 
ואפי?

 
שלושים ואחד אלף דולרים של אפי בחברת וולמארט שאפי השקיע באופן ישיר בשנה אחת של תכנון פיננסי נכון, הפכו ללמעלה ממיליון דולרים של שנת 2007, ובנוסף לעשרות אלפי דולרים מצטברים בצורת חלוקת דיבידנדים תקופתיים אותם אפי הקפיד לבזבז על חופשות משפחתיות במבחר יעדים אקזוטיים.
 
נכון, למעלה משלושת אלפים אחוזי תשואה מצטברת שהם מהווים כ- 34% תשואה שנה אחרי שנה אחרי שנה לכל התקופה.
 
בלי עמלות למנהלי תיקים, בלי תשלום למומחים של שוק ההון.
 
על ידי יישום פשוט של חוקי הצ´ופסטיקס שלו, אפי היכה שוק על ירך את המומחים הפיננסיים הגדולים ביותר וגם, קרוב לוודאי, את קופת הגמל שלך.
 
כיוון שבעולם העסקים, כמו שמר וורן באפט (עוד משקיע דגול) טוען, הסיכון הגדול ביותר שיש הינו לא לדעת מה אתה עושה.
 
כל אחד יכול להיות מיליונר?
 
כן, אבל קיים תנאי אחד: הוא חייב לדעת מה הוא עושה ולהכיר את כל החוקים!
 
העסק שלך לא חייב להיות ענקי ומנצנץ או אימפריה תאגידית שכולם מכירים על מנת שגם אתה תהפוך למיליונר, אבל כל יום שעובר בלי שאתה מצויד בכלים הניהוליים הנכונים עולה לך כסף רב ומרחיק אותך מהמטרה.
 
כל יום שהעסק שלך מדשדש, כל שקל שצריך לשלם לבנק כריבית ועמלות, כל חודש שהעסק שלך לא גדל והתחזק, הוא חודש שבו לא יישמת את הצ´ופסטיקס העליון. הוא חודש שבו רווחים שלא הגיעו, של כספים שלא קיבלת ושלא תוכל ליישם עליהם את חוק הצ´ופסטיק השני.
 
במילים אחרות ובהתבוננות פיננסית ארוכת טווח, בכל חודש כזה אתה מפסיד מאות אלפי דולרים.
 
הפסדים נסתרים מעין.
 
רואה החשבון שלך לא יספר לך על ההפסד האיום שלך. הוא אינו רואה אותו.
 
הבנקאי שלך לא יספר לך על ההפסד. הוא לא יודע עליו או שבמקרים מסוימים האינטרסים שלו מנוגדים להתעשרות שלך.
 
הוא פשוט עשוי להפסיד הון עתק בצורת ריבית על שרותי משיכת היתר שלך ושעבודך כלקוח משלם עמלות.
 
במקרה הטוב ביותר, רק אתה תדע עליו, ורק אם תכיר את החוקים היציבים ואת הטכנולוגיה הניהולית הנכונה.
 
ואם יש לך מזל וקראת את המאמר הזה, תדע עליו מספיק מוקדם בקריירה שלך.
 
אתה חייב להבין.
 
הדרך למיליון הראשון ולכל המיליונים שיעקבו אחריו היא להבין שיש כלים ניהוליים מדויקים לפעול על פיהם ואז ליישם אותם בצורה קפדנית וברמת דיוק גבוהה.
 
ולגזור את הקופון השמן שממתין למי שמבין שידע הוא עוצמה ושעוצמה עסקית שווה מיליונים בחשבון בנק שלך. נזילים, מרשרשים וחייכניים.
 
בדיוק כמו במקרה של אפי.
 
האיש השווה מיליונים.
 
בפעם הבאה שאתם אוכלים עוגה בקונדיטוריה בתל אביב, הרימו את העיניים והביטו היטב בבעלים. אם הוא חייכן מאוד, בעל מצב רוח בלתי עציב לא משנה מה קורה, נחמד ולבבי תמיד, ואם עוגת הדובוש שלו היא חוויה עילאית ושמימית, תבינו למה.
 
אתם כנראה עומדים לפני מיליונר, בדולרים.
 
ואולי, עד שתגיעו אליו, הוא כבר יספור את המיליון השני או הרביעי. בדולרים. טוב, ככה זה כשאתה מיליונר. הכסף שלך גדל בשבילך כל יום, כל היום.
 
ומה איתך?
 
לפרטים נוספים כיצד ליישם את חוקי הצ´ופסטיקס בעסק שלך, צור קשר עם יועצי עוצמה עסקית שיפתחו בפניך את הדלת למיליון הראשון וילוו אותך בדרך לעוצמה עסקית גם בעסק שלך.
 
 
 
כותב המאמר הינו חנן זוגלובק, מומחה בניהול ויועץ בכיר בעוצמה עסקית.
 
אתר עוצמה עסקית באינטרנט מוקדש לקהילת העסקים הקטנים והבינוניים בישראל (מתחת למחזור שנתי של 110 מיליון ₪) ומכיל ספרייה ענפה וחינמית של טיפים מקצועיים, ניהוליים, שיווקיים, אסטרטגיים וכולי. דרך האתר מתפרסמות סקירות תקופתיות וניתוחי מקרה לימודיים של תהליכי ייעוץ ובניית עסקים לקהילת המנהלים ובעלי העסקים הרשומים אליו ונשלחות הזמנות לאירועים עסקיים חשובים המאפשרים בניית קהילת נטוורקינג ענפה. אתם מוזמנים לבקר באתר ולהפיק את המקסימום מהתכנים הממתינים לכם.