ייעוץ שיווקי: משיווק באינטרנט למבול של לקוחות חדשים.

(ניתוח מקרה של עסק הפועל בנישה של קהל לקוחות ממוקד).

ייעוץ שיווקי: תמונת מצב לפני תחילת הייעוץ.

אלי (שם בדוי) הינו בעלים של עסק קטן. הוא מעסיק כ- 8 עובדים ו-"מסתדר", אבל לא ממריא. הוא מרגיש שנתקל ב"תקרת זכוכית" חרף כל מאמציו השיווקיים.

העסק שלו פעיל בנישה מצומצמת מאד עם קהל לקוחות מוגדר וממוקד.

בטרם הייעוץ, עיקר עבודתו היתה מול קהל לקוחות ותיק ומידת החדירה לקהל לקוחות חדש בשוק הארצי הייתה תמיד מוגבלת.

חבר שקיבל יעוץ שיווקי בחברת עוצמה עסקית וריבע את מחזורי המכירות שלח אותו לעוצמה עסקית על מנת שיממש את פוטנציאל המכירות של העסק שלו.

תחילת יעוץ שיווקי: נקודת המוצא של אלי.

לאחר 20 שנה במקצוע, אלי היה משוכנע כי אין שום דרך להגיע אל לקוחות חדשים, לכן את עיקר מאמצי השיווק הוא ייעד ללקוחות ותיקים שכבר רכשו בעבר מוצרים מהעסק.

לדבריו, התחרות הקשה ומצב המשק אחראית לכמות העבודות המצומצמת שלו ולנתח השוק המצומק שהוא התאמץ להחזיק.

ההנחה של אלי כי לא ניתן לעשות דבר ברמה פנים ארגונית התגלתה כלא נכונה. כתוצאה מהנחה זו אלי לא ביצע דבר ולכן גם לא הצליח להפגין שיפור.

בבדיקה יסודית עלה, כי למרות היות אלי מנהל מצליח יחסית מזה 20 שנה ולמרות תואר אקדמי, קורסים והכשרות, לא היו לאלי כלים יעילים ואפקטיביים בנושא שיווק או מכירות.

גרוע מכך, הנתונים על פיהם אלי פעל היו נתונים לא ישימים ואלו עמדו בבסיס ההתדרדרות הניהולית.

יעוץ שיווקי: התהליך

אלי מצוי כיום בעיצומו של תהליך יעוץ שיווקי מקיף . הפעולות הראשונות שביצע בהנחיית יועציו השיווקיים נגעו לתחום השיווק, ובמיוחד: שיווק באינטרנט.

תהליך היעוץ פצח בביצוע צעדים מקדימים 0-9 בשיווק, עם דגש על שיווק באינטרנט, כדי לבסס ולייצב את הפעילות ולשפר את יחסי ההמרה.

לאחר מכן החל לבצע את תוכנית ה- debug למערך שיווק באינטרנט, שנמצא לוקה בחסר.

תוכנית ה- debug לשיווק באינטרנט כללה, בין היתר, בניית אתר אינטרנט מתקדם ואינטגרציה של כ- 65 מרכיבים מדויקים במטרה להביא את האתר להיות כלי יעיל וחזק ליצירת קשר עם ציבור הלקוחות הפוטנציאלי.

יעוץ שיווקי: נתונים תקציביים וביצועיים

טרם תהליך התיקון, תקציב הפרסום באינטרנט עמד על כ- 7,000 ₪ לחודש והניב מעט מאוד לידים שחלקם המועט הפך ללקוחות. אלי הסיק מכך כי הפרסום באינטרנט בזבזני ולא יעיל.

הפחתת תקציה הפרסום הבלתי יעיל.

במהלך התהליך, החל אלי להשיג אחוזי סגירות גבוהים יותר וכתוצאה, יותר לקוחות. מצב העסק השתנה מקצה לקצה.

האתר החדש והמדויק שנבנה על ידי צוות מקצועי בפיקוחו של יועץ שיווקי של עוצמה עסקית עלה לאוויר. אלי נדהם לגלות שהעבודה האמיתית מתחילה בשלב זה.

העבודה הייתה סיזיפית וכללה כמות אדירה של פרטים קטנים, כל אחד מהם מבוצע לרמת מושלמות ללא פשרות ואז החל האפקט המצטבר לתת את אותותיו.

האתר החל להתקדם במעלה המיקומים בחיפוש האורגאני של מנוע החיפוש גוגל: מעמודים אחוריים - מעלה מעלה, אל עבר ריכוז תנועת החיפושים.

מיקום מילת חיפוש א´

מיקום מילה ב´

מיקום מילת חיפוש ג´

אלי החל לקבל עוד ועוד פניות של לקוחות פוטנציאלים מהחיפוש האורגאני. כתוצאה תקציב הפרסום המאסיבי הוקטן יותר ויותר בצורה מדורגת.

כניסות לאתר מחיפוש אורגני

כמות הכניסות של לקוחות לאתר של אלי הלכה ועלתה. הטלפון שהיה דומם עד כה החל לצלצל ללא הפסקה.

הצעות מחיר שאלי הפיק, החלו לזרום בשטף החוצה. עסקאות החלו להיסגר.

כסף שבעבר "נשאב" לתקציב הפרסום נשאר עכשיו בבית. שורת הרווח הנקי גדלה.

בחישוב שערכנו, כמות הפניות שאלי מקבל שקולה לתקציב שיווק של כ- 5,000 ₪ בחודש (!) רק שכעת הפניות הללו מתקבלות בחינם, ללא הוצאה כספית כלשהי.

הלקוחות שהחלו פונים אל אלי נעשו ממוקדים יותר ספציפית לנישה שלו והוא נוכח לדעת כי האתר החדש עושה עבורו את כל עבודת המכירות. לאלי נשאר רק לגבות את התשלום ולספק את הסחורה.

חיסכון בתקציב השיווק עם התקדמות התוכנית


אלי סיים את שלב השיווק והמכירות בתוכנית הייעוץ שלו. הרווח התפעולי של אלי השתפר בעשרות אחוזים.

אלי שוקד כעת על בניית מערך תפעולי יעיל יותר כדי לטפל בתנועת הלקוחות הרבה על מנת להבטיח שכל הלקוחות הפונים יקבלו שירות. צעד זה צפוי אף הוא לשפר את שורת הרווח הנקי שלו.

יעוץ שיווקי: מסקנות ניתוח המקרה של אלי.

  1. אם אתה מנסה לפתור דבר מה ולא מצליח, אתה מנסה לפתור את הדבר הלא נכון.
  2. רק על ידי יישום כלים נכונים תוכל להפיק תוצאות אפקטיביות.
  3. בשיווק, כשנגעת בנקודה הנכונה, אתה תדע על כך - הטלפון פשוט לא יפסיק לצלצל!



מעוניין למצוא דרכים אפקטיביות להגיע לקהל לקוחות חדש וממוקד? אתה מוזמן ליצור עימנו קשר. יועצינו ישמחו לסייע לך.